Vybavení

NAŠE MOTORKY
Od malička jsem byl posedlý motorkami. Pamatuji si, jak jsem s tátou rozebral starou Jawu 21 a přetvořili jsme ji na krosku, na které jsem pak řádil za barákem. Později jsem objevil tátovu ČZ 175 a znovu se pustil do přestavby. Když si kamarádi pořídili závodní ČZ, nemohl jsem zůstat pozadu a tak jsem si pořídil vlastní ČZ 250. I když byla už dost ojetá, několik závodů jsem na ní absolvoval. Bohužel, časté opravy mi bránily v tom, abych se závodění věnoval naplno. Později přišly jiné životní priority a motorky šly na chvíli stranou. Až když děti vyrostly, znovu jsem se k nim vrátil. Tentokrát jsem si vybral cestovní enduro a společně s manželkou vyrážíme na dobrodružné výpravy.
Naše první motorka, kterou jsme si pořídili pro naše cestování, byla cestovní enduro střední třídy – BMW F800 GS, přezdívané „malé gé-eso“. V roce 2024 jsme se začali poohlížet po nástupci, který by lépe vyhovoval našim potřebám na delší cesty. Na výběr jsme měli dvě možnosti: Suzuki V-Strom 1050 XT a Honda CRF 1100L Africa Twin Adventure Sport. Naší první volbou byla právě Afričanka, se kterou jsme vyrazili na Balkán. Bohužel, její životní příběh byl předčasně ukončen – v polovině srpna ji zdemoloval kamion. Po této zkušenosti, a s ohledem na naše další plány, jsme se v září rozhodli pro novou cestovatelskou výzvu. Naší volbou se stal Triumph Tiger 1200 Explorer XRT, motorka, která je připravena na všechny výzvy, které nás na cestách čekají.

listopad 2020 - červenec 2024

Volba silničního endura byla jasná od začátku. Původně jsem se rozhodoval mezi Suzuki V-Strom 650 XL a BMW F650GS. Po několika návštěvách motobazarů, kde jsem si osahal oba modely a porovnal je s BMW F800GS a Triumph Tiger 800 XC, mě nakonec nejvíc oslovila právě 800GS. Poté už zbývalo jen čekat na tu nejlepší nabídku. V listopadu 2020 jsem si z Moravy přivezl tohoto krasavce.
Cestovní enduro BMW F800GS, rok výroby 2014, s doplňky od Touratechu a SW Motech, bylo připravené na všechno – odvezlo nás i naše věci na jakékoliv místo, bez ohledu na kvalitu vozovky. Zvládlo plně naložené off-road v Srbsku i vysokohorské průsmyky v Alpách. Jízda na motorce nám poskytla mnohem intenzivnější prožitek z cestování než auto a otevřela nám dveře k objevování i těch nejzapadlejších koutů světa. Motorka nám skvěle sloužila po celou dobu, ale samozřejmostí byl pravidelný a pečlivý servis. Najezdili jsme na ní přes 60 000 kilometrů a vždy nás spolehlivě dovezla domů. Zpětně vůbec nelituji, že jsem ji pořídil. Je to skvělá kvalita, ideální pro začátek a zároveň všestranný společník na všechny naše cesty.
Doplňky na motorce - vyhřívané rukojeti, padací rámy, kufry, kryt motoru, RP exhaus, blastery atd.
červen 2024 - srpen 2024

Když jsme si do garáže přivezli Hondu CRF1100L Adventure Sports, věděli jsme, že jsme udělali správné rozhodnutí. Ta motorka byla jako tank, ale zároveň neskutečně agilní. Semiaktivní podvozek, který se přizpůsoboval každému povrchu, byl jako pohádka. A ten zvuk toho dvouválce při vyšších otáčkách? Hudba pro naše uši! Naše balkánské dobrodružství s ní bylo nezapomenutelné. Kilometry se pod námi míhaly a my jsme si užívali každý okamžik. Hondu CRF1100L Africa Twin Adventoure Sport, ročník 2020 s nájezdem 23 000 km jsme jen lehce stačili projet, doplnili dočasně starými kufry (nové nestačili dorazit) a vyrazili jsme na Balkán.
Bohužel, naše společná cesta byla násilně přerušena. Když jsme jednoho rána jel s Afričanku do práce, přede mnou jedoucí kamion zastavil a začal couvat. Stačil jsem odskočit. Vidět ji totálně zdevastovanou, bylo to jako by mi někdo sebral kus duše. I přes krátké soužití, budeme na ni vzpomínat jako na skvělého společníka na našich cestách.
Doplňky na motorce - vyhřívané rukojeti, padací rámy, kufry, kryt motoru, quick-shifter, blastery atd.
od září 2024

Po smutném rozloučení s Afričankou se přede mě znovu vynořila otázka: Která dvoukolá kráska se stane naším novým společníkem na cestách? Znovu jsem váhal mezi dobře známou Afrikou a všestranným V-Stromem 1050. A pak se to stalo. V bazaru se objevil on – Triumph Tiger Explorer 1200 XRT, téměř dokonale vybavený a s nájezdem jako nový. Zkušební jízda byla osudová. Motorka mě okouzlila svou silou, obratností a pohodlím. Zbylo jen vyčkat na pojišťovnu. Na konci září konečně stála v naší garáži a do konce roku jsme stihli ujet 6 000 kilometrů. Na konci října jsme si při návratu od moře jsme si zaznamenali denní rekord 996 kilometrů. Tiger mě opět obklopil moderními technologiemi, jako je semiaktivní podvozek, kardan a bohatá elektronika. Ale nejvíce si cením pohodlného sedla, které dělá z dlouhých cest příjemný zážitek. Navíc nižší vibrace, praktický quick-shifter a větší menší přední kolo mi zaručují ještě větší pohodlí a jistotu při jízdě.
Doplňky na motorce - vyhřívané rukojeti a sedla, padací rámy, kufry, kryt motoru, blastery atd.